Sunday, 30 March 2014

KERJA KURSUS INDIVIDU



KERJA KURSUS INDIVIDU (20%)
REVIU ARTIKEL/JOURNAL
1.    Pilih satu artikel/jurnal mengikut tajuk/tema yang berkaitan dengan kursus TZ40103.
2.    Artikel/Jurnal yang dipilih hendaklah tidak melewati ‘usia’ 10 tahun – iaitu dari 2004 – 2014
3.    Penulisan reviu hendaklah bersifat kritis/kritikal dan mempamerkan tahap pemikiran dan kefahaman yang tinggi terhadap artikel yang dibaca.
4.    Penulisan reviu hendaklah merangkumi perkara- perkara berikut :
·         Tujuan kajian
·         Metodologi
·         Kesignifikan dapatan
·         Kesimpulan kajian
5.    Font : Arial : 12 , Spacing 1.5
6.   Penulisan artikel/jurnal ialah antara 1.5 – 2 muka surat. Penulisan yang melebihi 2 muka surat akan dipotong sebanyak 5 markah.
7.    Sertakan jurnal/artikel sebagai lampiran



40 comments:

  1. Salam sejahtera puan, maafkan saya kerana mengganggu..

    Saya ada soalan mengenai dengan tugasan individu ini :
    1. Bilakah tarikh akhir penghantaran tugasan ini?
    2. Apakah cara penghantaran tugasan ini, samada dengan cara hardcopy atau dengan cara mengemail ulasan kami kepada puan..

    Sekian dan terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi sis... Kita hantar tugasan ni Jun ti msa F2F 5 atau 6. Cara hantar ialah hardcopy. Print semua n hantar sekali dgn jurnal.

      Delete
  2. Assalamualaikum Puan Rohana.
    Saya SOLMAH @ SUMANG BINTI ABDUL WAHID (CT10210738)/ HT34 BAHASA INGGERIS.
    Tajuk Jurnal : Pendidikan Seni Tari Pada Anak Usia Dini Di Taman Kanak-Kanak Tadika Puri Cabang Erlangga Semarang Sebagai Proses Alih Budaya.
    Oleh: Eny Kusumastuti/ April 2004

    ReplyDelete
  3. selamat pagi Puan Rohana..
    saya HERLINA BT HENDRIKUS (CT10210251)
    Tajuk journal : Perlaksanaan Aktiviti Seni Kreatif dalam
    Pendidikan Prasekolah Malaysia
    oleh :Ling Pik Kuong dan Hasnah Toran (1 Januari 2010

    ReplyDelete
  4. syukurlah nak. saya baru dapat tajuk kajian tindakan yang berkaitan dengan opsyen asal saya ialah Muzik. Ini adalah tajuk kajian yang akan dihuraikan reviunya:

    APLIKASI KAEDAH EURHYTHMICS DALCROZE BAGI MEMBANTU KEFAHAMAN KANAK-KANAK TADIKA MENGENAI RITMA DAN IMPROVISASI MELALUI AKTIVITI GERAKAN MUZIK

    oleh: NUR SHAFIQA BINTI MOHTAR
    Tahun 2013
    Dari: UPSI

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. NAMA : THAREEKUL JANNAH BINTI ALI
    NO.MATRIKS: CT10210785

    TAJUK JURNAL YANG SAYA PILIH:

    MENYELESAIKAN MASALAH DALAM BIDANG MENGGAMBAR AKTIVITI
    KOLAJ DENGAN MENGGUNAKAN KAEDAH DEMONSTRASI MODEL HIDUP
    BAGI MURID PRASEKOLAH BESTARI, SK PULAU RUSA

    OLEH: NIK SITI AMANAH ZUHRI BINTI NIK OMAR
    TAHUN: 2011

    ReplyDelete
  7. Nama : EMELLIANA BENJAMIN
    No.Matrik : CT10210182 (TESL)
    Tajuk Artikel : TEKNIK NYANYIAN DALAM MENGENAL,MENULIS DAN MENGIRA NOMBOR ASAS 1-10

    Penulis :Presley Peter
    Tahun : 2012

    ReplyDelete
  8. Ferdoza Stephenie Henry. CT10210205.
    Tajuk jurnal: Pemurnian Kreativiti dalam Pendidikan Prasekolah sebagai Asas Pembinaan Bangsa Malaysia yang Kreatif: suatu kupasan awam.

    Mohd. Azhar b. Abd. Hamid. Jabatan Pembangunan Sumber Manusia

    Othman b. A. Kassim

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. SHIRLEY FLORENCIA SUNDANG.
    CT10210711

    TAJUK: APLIKASI TEKNIK LATIH TUBI MENINGKATKAN KEMAHIRAN MENGGUNAKAN CAT AIR MURID-MURID TAHUN 4 TERATAI SK. AGAMA SIBU.

    PENULIS : AFFIDATULAKMAR BINTI MOHMUD. IPG KAMPUS RAJANG.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. ASSALAMUALAIKUM PN ROHANA

    SUSILAWATI TALIP
    CT10210766 TESL

    Aplikasi Seni Mendeklamasi dalam Pengajaran dan Pembelajaran (P&P) Prosa dan Puisi Cina (Ditulis oleh Chong Kang Wen)
    Tahun 2010

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan...saya ubah topik...
      Nyanyian dan lagu dalam aspek perkembangan kanak-kanak

      terima kasih

      Delete
  14. SOLYNANEH PAUNAL
    CT10210739

    Peningkatan Kemahiran Menghafaz Surah dan Doa Kanak-Kanak Prasekolah melalui Pendekatan Berasaskan Teori Kecerdasan Pelbagai
    (Norizah binti Tukiman, Abu Bakar bin Nordin, Zaharah Hussin)
    2014
    http://e-journal.um.edu.my/filebank/published_article/6064/Article_9_V2_I1_Jan2014.pdf

    ReplyDelete
  15. VALENDRETTA SANDHU ( CT10210794 )
    KE ARAH PENINGKATAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN SENI DALAM PENDIDIKAN KHAS BERMASALAH PEMBELAJARAN.

    ReplyDelete
  16. JOELENE JANES LIM (CT10210310)
    Tajuk jurnal : ‘Keberkesanan Penggunaan Lagu Dalam Meningkatkan Penguasaan Bahasa Inggeris Di Sekolah Rendah’.
    Penulis : Mazita Kamin

    ReplyDelete
  17. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fareen Davina Francis CT10210195

      Tajuk Kajian: Boneka Sebagai Alat Pedagogi Dalam Pengajaran Kanak-kanak Prasekolah.
      Nama Penulis : Loy Chee Luen
      Tahun 2009
      Link kajian: http://studentsrepo.um.edu.my/3539/3/3._BAB1-6_TESIS_LOY_CHEE_LUEN_PHA050019_BONEKA_SEBAGAI_ALAT_.pdf

      Delete
  18. CORNELIA RYENEE ROGER SIKUIS ( CT10210153 )
    Tajuk : Hubungan Imaginasi , kreativiti dan Idea Dalam Komunikasi Penulisan Kreatif.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  21. THERESITA LAJANTI (CT10210787)
    Exploring Art in Early Childhood Education

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. IMELDA ISMAIL (CT10210260)
    Arts in Early Childhood (2014)

    ReplyDelete
  24. Nama : Malcolm John (Ct10210423)
    Tajuk Jurnal/Kajian :Ling Pik Kuong dan Hasnah Toran, Perlaksanaan Aktiviti Seni Kreatif dalam
    Pendidikan Prasekolah Malaysia
    Tahun: Januari 2010

    ReplyDelete
  25. Cynthia C. James (CT10210156)

    'What is the effect of using children's songs on young learners' understanding of basic nouns?' by Falko Lechel (2010), Teaching English to Young Learners - Third International TEYL Research, Seminar 2005-6 Papers, Edited by Annie Hughes and Nicole Taylor, The University of York.

    ReplyDelete
  26. Hazel Voanna Bensing (CT10210245)

    SING IT!
    Oleh Nor Ella Fadzilah Binti Kamilan

    ReplyDelete
  27. CT10210462
    Melisa Petrus

    Tajuk Jurnal:
    Kepentingan literasi kanak-kanak dalam pendidikan pra-sekolah (2011)
    (Penulis) Nilam Suhana Binti Othman, pelajar ISMP

    url: http://belognilam.blogspot.com/2011/04/kepentingan-literasi-kanak-kanak-dalam.html

    ReplyDelete
  28. CT10210688
    SAINIE LUMAU

    Tajuk Jurnal: Kreativiti dan Kanak-kanak
    Penulis: Zahiza (2012)
    http://zahizah4gmailcom.blogspot.com/2009/10/kreativiti-dan-kanak-kanak.html

    ReplyDelete
  29. Pretend play enhances creativity and imagination
    shallu Sansanwal

    ReplyDelete
  30. Norbert J. Jinilo CT10210551

    Tajuk Artikel : Learning Vocabulary Through Games

    Penulis: Nguyen Thi Thanh Huyen
    Khuat Thi Thu Nga

    ReplyDelete
  31. TARUNNIE BIN JAFFREE (CT10210781)
    TAJUK: PENGGUNAAN TANAH LIAT PELBAGAI WARNA DALAM MENULIS SUKU KATA TERBUKA JAWI (Zaidan Bin Isa)

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  33. LESLIE BINTI GILBERT BUBUD ( CT10210392)

    TAJUK : PROGRAM ASAS SENI UNTUK PERKEMBANGAN SOSIAL DAN EMOSI KANAK-KANAK

    Lenka Mynaříková
    Charles University, Prague, The Czech Republic

    ReplyDelete
  34. RAHMANI BIN GANI ( CT10210606 )

    TAJUK : Kajian Perkembangan Seni Kanak Kanak mengikut Teori Victor Lowenfeld

    PENULIS : Norazlinda Adam

    ReplyDelete
  35. Lynette @ Carment Anthony Alek Lumau (CT10210414)

    Tajuk : Kreativiti dan Kanak-kanak

    Penulisan : Hasliza

    http://hasliza9088.blogspot.com/2012/01/kreativiti-dan-kanak-kanak.html

    ReplyDelete
  36. RAZMAN BIN SUHAILIN (CT10210623)
    TAJUK : CREATIVE PLAY HELPS CHILDREN GROW
    PENULIS : MARILYN LOPES
    SUMBER:http://www.educationoasis.com/resources/Articles/creative_play.htm

    ReplyDelete